آشنایی با انواع سقف کاذب

سقف کاذب دارای انواع مختلف و متنوعی می ‌باشد. پرکاربردترین و معروفترین آن ها سقف های کاذب کناف و رابیتس می باشند.علاوه بر این دو نوع انواع دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

1) کناف

اکثر پروژه ها در حال حاضر با سقف کناف انجام می گیرد. سقف کناف به دو دسته تقسیم می شود: سقف کناف ثابت و سقف کناف مشبک یا متحرک.

در تولید سقف ثابت از پنل های سیمانی و گچی استفاده می شود. برای زیرسازی این سقف می توان از پروفیل های سبک فولادی استفاده نمود. این سقف در دو مدل ساده و طرح دار یا دکوراتیو قابل اجرا می باشد. کناف مشبک یا متحرک از پروفیل‌های سپری و تایل های گچی ساخته می ‌شود. پروفیل ها از جنس گالوانیزه می باشند. البته گاهی تایل ها به جای گچی از آلومینیوم، متریال معدنی یا پوشالی نیز می ‌باشد. علت نامگذاری این سقف نبودن اتصال ثابت بین تایل و قاب می ‌باشد. از جاهایی که می‌خواهیم به تاسیسات سخت دسترسی داشته باشیم می توانیم از این نوع سقف استفاده کنیم، مثل سقف کاذب پارکینگ.

2) رابیتس

رابیتس از قدیمی ترین انواع سقف کاذب در ایران به شمار می ‌رود. این سقف از اندود گچ و برگه‌ها ی رابیتس تشکیل می ‌شود. زیرسازی آن نیز از مصالح در دسترس می باشد. مثل میلگرد و نبشی. از آنجایی ‌که میلگرد آجدار جوش پذیری بسیار ضعیفی دارد در رابیتس استفاده نمی شود. قیمت تمام شده آن نسبت به کناف خیلی بیشتر است.

سقف کاذب رابیتس

3) گریلیوم

این سقف کاذب بسیار جذاب است و از انواع سقف های باز به شمار می ‌رود که از حفره های مربع تشکیل می‌ گردد و جنس آن بیشتر از آلومینیوم بوده و زیرسازی آن به طور معمول فولادی می باشد. از نظر ظاهر ساده بوده به عبارتی از نزدیک یک نمای ساده از آن داریم اما دورنمای آن بسیار لاکچری می باشد. بیشتر در محیط اداری از آن استفاده می گردد. دریچه کولر و نیز سایر تأسیسات در پشت این سقف قرار گرفته و از پایین قابل دیدن نیست.

4) سقف کاذب چوبی

این سقف از جنس چوب بوده و استفاده از آن سبب می ‌شود تا به محیط خانه یا اداره جلا بخشیده شود. سقف چوبی و کاذب گرانقیمت ترین نوع سقف های کاذب می باشد. هزینه اجرای آن نیز بسیار بالا می باشد.برای اجرای آن ابتدا باید کلاف کشی صورت گیرد که عمدتا با فولاد می باشد، سپس قسمت چوبی نصب می شود.

5) سقف آلومینیومیی و دامپا

این سقف به دو نوع تقسیم می شود. سقف نواری کاذب یا سقف دامپا. سقف مشبک آلومینیومی.

سقف دامپا از پنل های آلومینیومی و نیز زیرسازی پروفیل‌های فولاد یتشکیل می شود. سقف مشبک آلومینیومی نیز از پروفیل‌های سپری و تایل های آلومینیومی تشکیل می ‌شود. این سقف نیز از جمله سقفهای گرانقیمت کاذب به حساب می ‌آید.

6) سقف جاذب صوت یا آکوستیک

سقف آکوستیک علاوه بر عایق صوت بودن جاذب صوت نیز می ‌باشد و سبب می ‌شود تا سر و صدا بسیار کم شود. قیمتی مناسب داشته و جزء سقف های مشبک به حساب می ‌آید. ازتایل های چوبی، گچی و مقوایی تشکیل می گردد. در سالن های سینما، تئاتر، کنفرانس، بانک ها و استودیوها کاربرد دارد.

7)پی وی سی

‏این سقف نیز دارای دو نوع می باشد. سقف pvc با پنل های نواری که زیرسازی آن پروفیل فولادی می ‌باشد. سقف pvc مشبک که از پروفیل های سپری و تایل های pvc تشکیل شده است. پروفیل ها یا گالوانیزه اند یا آلومینیومی. این سقف ها دارای مزایای زیادی از جمله عایق حرارت و صوت بودن، رنگ ثابت، قابل شستشو بودن، سبک بودن و قابل تعویض بودن هستند.

8) آی گلس

این سقف ایرانی بوده و تنوع بسیار زیادی دارد. جنس آن از مواد شفافی چون آکریلیک می باشد و دارای قابلیت عبور نور می باشد. این سقف ها سبک بوده و رنگبندی متنوعی دارند. استحکام آن ها در برابر ضربه خوب بوده اما قیمت گرانی دارند. این صفحه ها حتما باید ترکیبی کار شوند.

9) سقف ترکیبی کاذب

این نوع سقف از ترکیب دو یا چند نوع سقف کاذب به دست می ‌آید. هدف از این کار داشتن یک طرح واحد هندسی می باشد.

تمامی سقف های کاذب گفته شده در بالا به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای توسط تیم متخصص و با تجربه در این زمینه در ایران کناف قابل اجرا می باشد.

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب دیگر…

Call Now Button